Home Credit je zaměstnavatel na jedničku, říká obchodní…
Příběhy > Ze života v Home Creditu > Home Credit je zaměstnavatel na jedničku, říká obchodní reprezentantka Lucie

Home Credit je zaměstnavatel na jedničku, říká obchodní reprezentantka Lucie

12. 10. 2015
“Mám týden dovolené navíc, výplatu vždy včas na účtu, dostávám příspěvky na penzijní připojištění a stravné …,” vypočítává Lucie Urbánková výhody, které má díky práci v Home Creditu. Už dva roky nabízí na stánku v Tesku hotovostní půjčky, konsolidace a platební karty a svou práci si nemůže vynachválit.
Lucka01

Lucii do Home Creditu přivedla šťastná náhoda. Na podobné pozici nikdy předtím nepracovala, díky zaškolení a podpoře manažerů a kolegů se ale na stánku rychle začala cítit jako ryba ve vodě. V dnešním rozhovoru přibližuje, jak vypadá její pracovní den a co je podle ní tajemstvím úspěchu. Pokud vás Luciina práce zaujme, ozvěte se nám na našich kariérních stránkách. Hledáme nejen nové obchodní reprezentanty a reprezentantky - nabízíme dostatek volných pozic pro absolventy i zkušené pracovníky.


Lucie, od kdy pracujete v Home Creditu?

Nastoupila jsem v říjnu 2013.

Co vás vedlo k tomu, že jste se přihlásila právě na pozici obchodního reprezentanta?

Byla to víceméně náhoda. Ještě jsem studovala a chtěla si ke škole najít práci. Spolužačka mi řekla, že v Home Creditu hledají obchodníka, já se přihlásila a vyhrála. Vůbec jsem nevěděla, do čeho jdu a co mám očekávat. Měla jsem trochu strach, ale chtěla jsem to zkusit. A dnes jsem moc ráda, že jsem prvotní obavy překonala.

Jaké jste měla předchozí pracovní zkušenosti?

Úplně jiné. Pracovala jsem jako pojišťovací poradkyně a pak jako recepční. 

Obchodní reprezentant je v první linii

Jak byste cizímu člověku popsala náplň vaší práce?

Sjednávám hotovostní půjčky, konsolidace a prodávám kreditní karty. Jsem neustále v kontaktu s klienty buď osobně nebo na telefonu. Líbí se mi, jak je práce různorodá a že se nikdy nenudím.

Co jste věděla o Home Creditu před tím, než jste tu začala pracovat a co Vás pak s nástupem překvapilo?

Věděla jsem, že Home Credit umožňuje lidem nákupy na splátky a půjčky po telefonu. Teprve když jsem nastoupila, zjistila jsem, že má mnohem více produktů, ze kterých si vybere snad každý. A také, že je tu super kolektiv.

Jak hodnotíte Home Credit jako zaměstnavatele? Co jsou podle vás největší výhody práce v této firmě?

Home Credit je zaměstnavatel na jedničku. Mám týden dovolené navíc, proplacené veškeré přesčasy a dostávám příspěvky na penzijní připojištění a stravné. Navíc je to stabilní firma, takže mám výplatu vždy včas na účtu, někdy ještě před výplatním termínem. Také přesně vím, co musím udělat, když si chci vydělat víc. Na čem se domluvíme, to platí.

Dá se vaše práce skloubit s rodinou?

To je právě super! Díky systému krátkého a dlouhého týdne sice pracuji 12 hodin denně, ale pak mám 15 dní v měsíci volno a čas na rodinu. Rozhodně bych to nevyměnila za klasickou osmihodinovou pracovní dobu.

Co je nejzajímavější na samotné práci pro Tesco finanční služby?

Skvělé je, že mám velkou volnost. Musím samozřejmě dodržovat pravidla, ale šéf mi nestojí za zády a já si můžu naplánovat den podle sebe. Vím, co musím udělat a je jen na mě, kdy to udělám. Navíc když pracuji v Tesku, nemusím řešit nákupy po práci.  

Klienti často přichází sami od sebe

Jak vypadá váš běžný pracovní den?

Do práce přijdu před osmou hodinou, zapnu počítač a u kávy vyřídím pracovní e-maily. Kolem deváté pak začínám oslovovat lidi v Tesku. Teď je to jednodušší, protože díky nové reklamní kampani přichází ke stánku sami od sebe. Po obědě volám klientům s nabídkou třeba na konsolidaci, okolo druhé jdu zase oslovovat. Na této práci je super, že si můžu sama rozvrhnout činnosti tak, jak potřebuji a na každého klienta mám dostatek času.

Co nejvíce ovlivní, jestli je váš pracovní den úspěšný?

Samozřejmě zákazníci a moje nasazení. Pokud budu sedět ve stánku jako kakabus, moc úspěšná nebudu. Když jsem ale aktivní a pozitivní, většinou to přenesu i na zákazníky.

Máte nějaké tipy, jak být dobrých prodejcem?

Univerzální rady sice nemám, ale myslím, že když člověk chce a je dobře naladěný, jde to skoro samo. Klíčem k úspěchu je komunikace a vcítění se do zákazníka. Ptám se lidí, co potřebují a nic jim nenutím. Snažím se, aby pochopili, v čem jim produkt pomůže. Hodně pomáhá, když můžu mluvit z vlastní praxe a o zkušenostech mého okolí.

Díky neustálému kontaktu s lidmi jste určitě už mnohé viděla a slyšela. Co Vám tyto zkušenosti daly?

Vyslechla jsem tolik příběhů, že bych mohla psát knihy! Někdy je to smutné, jindy veselé, ale obecně se snažím se tím příliš nezabývat. Klienty vyslechnu, ale nechci si jejich starosti nosit domů. Tato práce mě utvrdila v přesvědčení, že každý je svého štěstí strůjcem. 

Příležitost dostane každý

Možná právě teď čtenáři uvažují nad tím, že by práci obchodního reprezentanta zkusili. Jaký by měl být ideální kandidát? Určitě jsou nějaké předpoklady nebo vlastnosti, se kterými jde práce pro Tesco finanční služby lépe.

Já bych tuto práci doporučila každému, kdo je komunikativní, nebojí se lidí a netrápí ho odmítnutí. Je přitom jedno, zda jde o absolventa nebo člověka 50+. Příležitost dostane každý. Na začátku všechny čeká zaškolení a manažeři, trenéři i kolegové jsou vám k dispozici i poté. Není se tedy třeba bát, když s touto prací nemáte zkušenosti.

Jaká jsou úskalí této práce a jak se s nimi vyrovnáváte?

Můžete se setkat se spoustou nepříjemných lidí. Nejlepší je se takovým zážitkům zasmát a dál se tím nezabývat. Když mě někdo obzvlášť vytočí, zajdu si na zákusek, obalím si nervy a na stánek už se vracím s úsměvem.

Práce obchodního reprezentanta je náročná, vy už ale pro Tesco finanční služby pracujete 2 roky. Co je vaším „hnacím motorem“?

Velkou motivací je, že za sebou vidím dobře odvedenou práci. Baví mě, že každý den překonávám nové výzvy, a samozřejmě mě motivuje také finanční ohodnocení.

Určitě máte také nějaké pracovní cíle. Kam byte se chtěla posunout?

V budoucnu bych se možná chtěla stát manažerkou nebo trenérkou a školit nováčky. Teď jsem ale spokojená v Tesku na stánku. Mám radost, když mě přijdou klienti jen tak pozdravit, nebo přivedou známého či člena rodiny, abych jim také nabídla naše produkty.  

Autor: Redakce Home Credit
Sdílet na sociálních sítích
Facebook LinkedIn
12405683 m
Předchozí článek

Neuměli jsme vycházet s penězi a málem nás to stálo psa

Příběhy > Našich zákazníků
39445249 m
Následující článek

7 důvodů, proč se vyplatí mít kreditní kartu

Rady a návody > Finance