Opakované chyby jsou velký problém
Největší chybou je chyba samotná. Obzvláště, pokud se právě vám děje opakovaně. A to i po zaučení, v době, kdy už máte být plným profesionálem ve svém oboru, kdy už máte za sebou všechna potřebná školení a zaškolení. A tady rozhodně neplatí okřídlené, že „chybami se člověk učí“. Možná na začátku. Pokud budete i nadále chybovat na stejných místech, může se stát, že se s vámi zaměstnavatel rozloučí. A vůbec nezáleží na tom, že jinak pracujete skvěle.
Berte si na svá bedra pouze takové úkoly, které jste schopni včas a v požadované kvalitě dokončit. Není nic horšího, než když si vybudujete pověst člověka, který slibuje věci, které ale není schopný splnit. Vyvarujte se nereálných očekávání, protože pokud se vám něco nepodaří zvládnout, může se to negativně odrazit i na tom, co jste jinak zvládli perfektně. Vždy se proto držte jen toho, co skutečně zvládnete.
Každý je nahraditelný. To je uvědomění, které vám může ulehčit spoustu trápení. Jinak řečeno, nemyslete si, že se bez vás firma neobejde. A to ani v případě, že v ní pracujete dlouhé roky, možná o dění v ní víte více než samotný šéf a zaměstnavatel je s vámi spokojený. Chyba lávky. Dobrou radou je se podívat na svou práci očima zaměstnavatele. Pořád se vám jeví tak nepostradatelně? Důležité je neusnout na vavřínech. Možná jste ve své činnosti špička, ale rozhodně nepodceňujte systematické vzdělávání. Buďte prostě v obraze, sledujte trendy a někdy i nějakou tu aktuální novinku do firmy přineste.
Hustá atmosféra na pracovišti, to nikdy nedělá dobrotu. A pokud jste to vy, kdo roznáší drby, pomlouváte kolegy za jejich zády a jenom si pořád na všechno stěžujete, máte jisté, že nebudete v kolektivu zrovna oblíbení. A to pak může být rozhodující ve chvíli, kdy dojde na redukci stavů.
Objevíte problém, ale necháte si jej pro sebe? Třeba proto, že doufáte, že se vám jej podaří vyřešit dříve, než se na něj přijde. Ale co když se vám to vyřešit nepodaří a problém nabobtná? Tajnůstkaření rozhodně není dobrá cesta k tomu, mít ve firmě dlouhou a úspěšnou kariéru. I tady totiž platí, že s poctivostí nejdál dojdeš.
Nejde, nezvládnu, nemožné, nemůžu, nechci… Veškerá ta slůvka s předponou ne - jsou přesně tím, co vám v zaměstnání a kolektivu moc nepomůže. Pesimisté a vůbec negativně založené osobnosti jsou při případných výpovědích na ráně nejvíce. Už proto, a to se vracíme k jednomu z bodů výše, zbytečně zahušťují atmosféru. Nemusíte být za každou cenu sluníčkoví a ani za všech okolností všem vyhovět, ale vždycky platí, že je lepší projevit snahu o vyřešení problému, než šmahem tvrdit, že něco nejde. Ono to totiž, s jistou dávkou aktivity, většinou jde.
Jasně, chápeme, že někdy je toho na vás doopravdy moc. Práce, stres doma, do toho třeba blížící se Vánoce. Přesto se zkuste před příchodem do zaměstnání vydýchat a problémy, které se práce netýkají, nechat přede dveřmi. Velké citové výbuchy na pracovišti nejsou něco, co by vašeho šéfa utvrdilo v tom, že vám prodlouží smlouvu. Zároveň také buďte opatrní, komu a v jaké míře svěřujete své osobní problémy. Aby vás to jednou taky nedostalo do potíží...