Co mám dělat, když nemůžu splácet konsolidaci?
Pokud se dostanete do neočekávané finanční situace, která vám znemožní plnit řádně a včas závazky vůči naší společnosti, neváhejte a informujte nás o tom co nejdříve. Nejlépe ještě předtím, než se dostanete do prodlení se svou splátkou. Můžete se tak mj. vyhnout postihům, které se pojí s nezaplacením splátky v řádném termínu.
Jaké máte možnosti, když nemůžete splácet
Posunutí data splatnosti
Chodí vám výplata později, než máte nastavené datum splátky? U konsolidace si můžete sami určit, ke kterému dni v měsíci chcete splátku platit. Ve většině případů je toto datum automaticky nastaveno na 15. den v měsíci, ale není problém ho posunout na pozdější termín, abyste stihli splátku zaplatit včas. Zavolejte nám na linku 542 100 100, nebo napište e-mail na info@homecredit.cz a poradíme vám. Změnu data splatnosti vám nastavíme zdarma.
Odklad splátky
Řešíte dočasný výpadek příjmu, nebo nečekané jednorázové výdaje a pomůže vám jednu splátku vynechat? V takovém případě si můžete požádat o odklad měsíční splátky. Tím se vám celý splátkový kalendář posune o měsíc dopředu. Za odklad splátky se někdy účtuje poplatek podle toho, jak jsme se dohodli při uzavření smlouvy a musí být splněny podmínky pro jeho využití (podrobnosti najdete v úvěrových podmínkách). O odklad nás můžete požádat na lince 542 100 100 nebo na e-mailu info@homecredit.cz.
Snížení splátky
Snížily se vaše příjmy, nebo naopak zvýšily výdaje a nemáte tak dost peněz na měsíční splátku? V takovém případě nás kontaktujte a podíváme se, jestli by u vaší půjčky šla splátka snížit. Počítejte ale s tím, že snížením splátky se prodlouží splátkový kalendář a budete splácet déle, než jsme se původně domluvili.
Za snížení splátky se někdy účtuje poplatek podle toho, jak jsme se dohodli při uzavření smlouvy a musí být splněny podmínky pro její využití (podrobnosti najdete v úvěrových podmínkách). O snížení splátky nás můžete požádat na lince 542 100 100 nebo na e-mailu info@homecredit.cz.
Pojištění schopnosti splácet
Jste dlouhodobě na pracovní neschopnosti, přišli jste o zaměstnání, nebo jste například v nemocnici? Pokud máte sjednané některé z našich pojištění, které vás proti těmto událostem chrání, kontaktujte pojišťovnu a v případě, že splňujete podmínky (které najdete v Rámcové pojistné smlouvě), pojišťovna vám bude splátky platit.
Jste pojištění u pojišťovny MAXIMA? Volejte na 542 527 528, nebo napište e-mail na hc@maxima-as.cz.
Jste pojištění u Generali České pojišťovny? Volejte na 241 114 114, nebo napište na Generali Česká pojišťovna a.s. P.O. Box 305, Brno 659 05.
Nová konsolidace
Sjednali jste si po konsolidaci další půjčky? Zkuste podat na lince 542 100 100 žádost o novou konsolidaci, na které budete splácet měsíční splátku v takové výši, na které se dohodneme.
Individuální řešení
Nepomohlo vám ani jedno z výše uvedených řešení? V takovém případě nám napište na e-mail info@homecredit.cz, nebo poštou na adresu Home Credit a.s., Nové sady 996/25, Brno 602 00 žádost o individuální řešení vzniklé situace.
Do žádosti nezapomeňte uvést zejména:
• Popis životní situace, ve které se nacházíte a kvůli které nemůžete splácet svou půjčku (např. úmrtí blízké osoby, závažná zdravotní situace, nedobrovolná ztráta zaměstnání apod.)
Tuto situaci je vždy nutné doložit např. pomocí:- lékařské zprávy,- evidencí na Úřadu práce,- dohodou o skončení pracovního poměru,- potvrzením o snížení příjmu apod.
• Návrh řešení vaší situace
• Doložení vašich příjmů a výdajů (např. výpisy z bankovního účtu, faktury apod.)
Jakmile žádost obdržíme, uděláme vše, co je v našich silách, abychom vám v tíživé situaci pomohli alespoň se splácením vaší půjčky. Vyčkejte na náš kontakt, sami se vám ozveme.