Home Credit zaznamenal před Vánocemi více než 100% nárůst…

Home Credit zaznamenal před Vánocemi více než 100% nárůst poskytnutých spotřebitelských úvěrů

12. 01. 2005

Praha 12. 1. 2005 – Společnost Home Credit Finance, jedna z největších společností poskytující spotřebitelské financování, v roce 2004 profinancovala nákupy klientů v celkové výši 6,24 miliardy korun, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 18 %. Jen prostřednictvím spotřebitelských úvěrů Home Credit si klienti pořídili zboží za téměř 3 miliardy korun, což je oproti roku 2003 o 37 % více.

Na nárůstu poskytnuté jistiny se velkou měrou podílelo předvánoční období. Jen v listopadu 2004 se celkový objem poskytnutých úvěrů zvýšil o 54 % - na 1,08 miliardy Kč. Zájem o financování nákupů s Home Credit dále kulminoval v prosinci. Klienti v tomto období s Home Creditem profinancovali nákupy ve výši 1,15 miliardy korun, což bylo o 50 % více než ve stejném období roku 2003. „Nejvýraznější nárůst ve výši přesahující 100 % jsme v listopadu i prosinci zaznamenali v kategorii spotřebitelských úvěrů Home Credit bez ručitele, na jejichž podporu jsme se soustředili nejvíce,“ doplňuje Ing. Pavel Plachký, generální ředitel Home Credit Finance.

Podle předpokladu tak Home Credit překonal úspěchy předvánočního období roku 2003, a to zcela mimořádně. V listopadu předloňského roku poskytl Home Credit úvěry v celkovém objemu téměř 700 miliónů korun, v prosinci ještě o 50 miliónů korun více.

Za našimi výraznými úspěchy v předvánočním období stojí dvě novinky, které jsme uvedli na trh v roce 2004. Jedná se o  zjednodušení bezúčelové hotovostní půjčky Home Credit poskytované na pobočkách České pošty a o vánoční akci Ani korunu navíc, pokud splatíte do tří měsíců. Na obou nabídkách klienti ocenili zejména jejich snadnou dostupnost po celé České republice a rychlost a jednoduchost vyřízení žádosti,“ dodal Pavel Plachký. Přitom průměrná výše poskytnutých úvěrů se i v předvánočním období u klientů Home Creditu pohybovala kolem 10 000 Kč.

Silnou pozici společnosti Home Credit Finance na trhu revolvingových a spotřebitelských úvěrů v ČR, rozsáhlou a segmentovanou distribuční síť produktů a know-how získané na českém trhu spotřebitelských úvěrů ocenila v listopadu 2004 ratingová agentura CRA Rating Agency (pobočka celosvětové agentury Moody’s). Udělila společnosti prvotní krátkodobý CRA Rating czP-2, který znamená poměrně silnou schopnost plnit závazky řádně a včas.

Bezúčelová hotovostní půjčka Home Credit je na pobočkách České pošty v nové a jednodušší podobě poskytována od 1. listopadu 2004. Úvěr je vyřizován na počkání - půjčku 10 nebo 15 tisíc korun v hotovosti zákazníci na poště obdrží okamžitě po vyplnění a schválení úvěrové smlouvy.

Klientsky zajímavá a poptávaná byla také vánoční nabídka Home Credit – Ani korunu navíc, pokud splatíte do tří měsíců. V portfoliu úvěrových produktů Home Credit byla tato nabídka novinkou. Zákazníci si volili formu splácení ze dvou nabídek: mohli využít tříměsíčního bezúročného období nebo začít splácet až po třech měsících od podpisu úvěrové smlouvy. Přímo v prodejně - při vyřizování úvěru - klienti neuváděli, kterou ze dvou nabídek preferují. Získali tak dostatečný časový prostor ke zvážení, zda využijí možnost nepřeplatit ani korunu navíc, nebo jestli si zvolí splácení až po třech měsících.