Společnost Home Credit interně prošetřila podezření vznesená zpravodajským portálem Aktuálně.cz v článku ze dne 10. 12. 2019: „Home Credit si najal agenturu, která měla zlepšit obraz Číny u Čechů. Vytvořila síť novinářů i politiků“, a po prostudování všech dostupných podkladů zveřejňuje následující skutečnosti:
1/ Společnost Home Credit ve snaze bránit se opakovaným mediálním útokům, které poškozují její byznys, uzavřela v dubnu 2019 smlouvu s PR agenturou C&B Reputation Management. Zadáním bylo racionalizovat veřejnou diskusi v České republice o podnikání v Číně, s cílem dosáhnout oslabení extrémních pozic ve veřejném prostoru a vnést do veřejné debaty fakta o podnikání a životě v Číně s cílem zlepšení česko – čínských vztahů.
2/ Společnost C&B Reputation Management v souladu s profesionálními pravidly Public Relations v následujících měsících komunikovala s celou řadou veřejně viditelných osob, institucí a infuencerů, které podle jejího názoru ve vztahu k Číně dlouhodobě a konzistentně zastávají odborně podložené postoje a odmítají jak nekritické adorování Číny a oficiální propagandu, tak přehnaně kritické apriorní odmítání ČLR.
3/ Mezi oslovenými byli novináři, politici, veřejné osobnosti, intelektuálové i sinologové. Jedním z nich byl i Vít Vojta chystající v té době projekt Institut pro současnou Čínu - Sinoskop, jehož cílem je „informovat o Číně bez předsudků a vyvážit polarizovanou debatu o Číně v České republice“. Skutečnost, že agentura C&B Reputation Management spolupracovala s projektem Sinoskop, v žádném případě neznamená, že obsah projektu Sinoskop ovlivňovala společnost Home Credit. Pokud je nám známo, provoz projektu Sinoskop financoval Vít Vojta z prostředků jeho soukromé poradenské společnosti, a to včetně financování služeb společnosti C&B. Uvědomujeme si však zpětně, že bylo chybou podpořit projekt Sinoskop částečným plněním prostřednictvím PR agentury a nikoliv napřímo sponzorským darem.
4/ Společnost Home Credit s plnou odpovědností prohlašuje, že nikdy nenajímala ani nepoptávala v České republice jakékoliv lobbystické, nebo komunikační PR služby, jejichž cílem by bylo prosazování zájmu jakékoliv zahraniční země. Trváme na tom, že cíle všech našich aktivit jsou byznysové, nikoliv politické. Jejich hlavním smyslem je uchránit Home Credit od podpásových útoků a nespravedlivého očerňování. Tvrzení deníku Aktuálně.cz o tom, že společnost Home Credit „vytvořila a platila tajnou síť, jejímž úkolem bylo zlepšit obraz čínského komunistického režimu u české veřejnosti“ je lež, a stala se v posledních dnech podkladem pro naprosto absurdní politickou interpretaci.
5/ Společnost Home Credit čelí více než dva roky soustavné pomlouvačné kampani spolku Sinopsis, který opakovaně publikuje o podnikání společnosti Home Credit nepravdivé a zavádějící informace, které naši společnost cíleně poškozují. O jejich motivech, ani o motivech Aktuálně.cz šířit prokazatelné nepravdy, nebudeme veřejně spekulovat.
Home Credit International, a.s.